STEP je náš nový projekt s niekoľkými partnerskými organizáciami EU v oblasti ďalšieho vzdelávania dospelých v schéme Leonardo da Vinci.
Cieľom je sprístupniť v partnerských krajinách kvalitné školenia zo slameného stavania. Program školenia, vypracovaný v predchádzajúcom partnerskom projekte umožní partnerským krajinám implementovať ECVET systém v slamenom vzdelávaní. Snaha partnerov bude rozvinúť projekt do prenosu inovácie, do projektu, počas ktorého by sa školiaci materiál preložil do jazykov partnerských krajín.
1. Posúdiť vytvorené učebné výsledky (vedomosti, zručnosti a kompetencie) – vytvoriť kritériá hodnotenia/ testovať kritériá počas konkrétnych skúšok v partnerských krajinách.
2. Hodnotiace hárky učebných výsledkov – certifikáty úspešnosti a účasti
3. Otestovať a vyhodnotiť školiaci materiál, pripravený v predchádzajúcom partnerskom projekte/ infolisty, plány lekcií
4. Vytvoriť zmluvu o porozumení ECVET pre slamenú výučbu (memorandum porozumenia)
5. Vytvoriť príručku pre školiteľov
6. Zozbierať zoznam literatúry
7. Vytvoriť celom 10 – Školenie pre školitelov
8. Načrtnúť učebné metódy
9. Načrtnúť marketing a komunikáciu
Koncept výučby a skúšania založený na EQF a ECVET nie je v partnerských krajinách v odbornej výučbe dostatočne známy. Školitelia musia čeliť zmenám od dovnútra orientovanej výučby na výučbu zameranú na výsledky. Cieľom projektu je teda aj prehĺbiť porozumenie EQF a ECVET pomocou partnerskej pomoci a radám ako si osvojiť ECVET v slamenom školení. Partneri sa stretnú ako účastníci aj pozorovatielia na prebiehajúcich školeniach a na vyhodnocovaní dosiahnutých učebných výsledkov, aby sa dosiahla vzájomná kvalita vzdelávania. Partneri v projekte STEP chcú rozvinúť a vyhodnotiť ECVET v slamenom školení (hodnotiace hárky a certifikáty). Tiež chcú overiť v praxi nástroje, ktoré boli spoločne vypracované v predchádzajúcom partnerstve (celky, plán lekcií, učebné výsledky) a vyhodnotiť ich využívanie školiteľmi a skúšajúcimi; a poznatky zapracovať do príručky STEP.
Making high quality training accessible and transportable to craftspeople all over Europe, the training program can be used to support local and national SBB development. The training program can be incorporated into individual national vocational training and qualification frameworks. The ECVET SBB training program will enable each partner country to organise and implement the developed SBB training program to be able to offer this Europe wide. Projected outcomes of this project are likely to be an application for a „transfer of innovation project“ for the implementation of all project results, eg through the translation of the SB training program and a handbook into national languages.
1. Evaluation sheets to assess LOs (knowledge, skills and competence) – create criteria for evaluation/ test criteria through pilot trainings in partner countries
2. Validation of LOs through – certificates of achievement – certificates of attendance
3. Test / Evaluate all the materials produced in the training program/ info sheets and session plans 4. Partnership contract – make (memorandum of understanding)
5. Draw up pedagogical guidelines
6. Draw up bibliography
7. Develop Unit 10 – Train the trainer
8. Draw up Teaching Methods
9. Draw up Marketing and Communication
The concept of the EQF and the ECVET tool is not familiar within the background of the conventional training practice in most of the partner countries. Trainers have to cope with a change from an input orientated to an output orientated approach. The concrete objectives are therefore to deepen the understanding of EQF and ECVET within the partnership and to give concrete mutual support and advise within the partnership as how to adopt ECVET SBB training within their training courses and programs. The partners will meet and accompany training courses and assessment of learning outcomes being performed in national meetings in order to improve the quality of teaching and to ensure an agreed minimum standard for assessing learning outcomes within the SBB partnership STEP. The partners want to develop and evaluate the tools of ECVET Straw Bale Building training (assessment sheets, certificates etc.) that will be worked out in the partnership STEP. They also want to reassess the tools worked out in previous partnership (units, sessions, Learning Outcomes) in practice and evaluate how they can be used by trainers and assessors and incorporate these into a Handbook STEP.